emma & hannas julhelg del 1

Julen är en tid man ofta tillbringar tillsammans med sin familj och släkt. Jultraditioner som Kalle Anka klockan 3, sill och köttbullar på julbordet och mandel i risgrynsgröten är vanliga i de flesta svenska familjer. Men ibland kan man inte fira julen på sedvanligt sätt med sin familj eller de rätta traditionerna. Då får man istället göra det bästa av situationen och fira med sina vänner.
Denna julen spenderade vi från londonkollot alltså inte i Sverige utan firade istället vår första jul i London. Sofia firade med Alex och hennes familj som bor lite utanför London. Tyvärr glömde Sofia sin kamera hemma men jag kan förmedla er läsare att hon hade en helt underbar brittisk julhelg med massa julmys, julmat och julstämning i true brittish julstyle. Min och Hannas jul firades i en annan del av London men i svensk anda tillsammans med både svenskar och andra nationaliteter. Jag är ju lite av en paparazzi och tog en del bilder... Därför blir detta första delen ur bildserien "emma & hannas julhelg".
Julafton:
Vi åkte till Johan som bor i Seven Sisters vid 6-tiden på julafton. Med oss hade vi packning för en helg, mat, täcken och kuddar.
När vi kom till Johans fina lägenhet möttes vi av värme, en pyntad julgran och en lång Johan.
På bordet var det uppdukat med russin, skummtomtegubbar, kanelgifflar och pepparkakor.
Och under granen låg det en julklapp till var och en från Johan.
Jag och Hanna tog oss an köket ganska snabbt (som även det gick i julens tecken).
Vi stekte köttbullar, kokade ägg och började med risgrynsgröten.
Mat-Hanna.
Vi dukade upp ett litet pre-julbord för oss tre.
Min första, men absolut inte sista, jultallrik för helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0