emma & hannas julhelg del 4

Juldagens förberedelser:
Mestadels spenderades juldagen i köket. Där kom och gick folk med jämna mellanrum. Smaksatte, hackade och kokte. Stekte, drack och underhöll. Man gjorde sin beskära del helt enkelt, vissa mer och andra mindre.
Köttbullar hade vi för ett helt kompani.
Jag gjorde cheesecake med pepparkakor. Kanske kommer upp recept senare (får se om jag vågar ge ut det hemliga och numera världsberömda receptet).
Jag, Johan och Hanna gillade att vara i köket och var där frekvent under hela dagen.
Johan och Simon gjorde Jansons frestelse.
Ett tag var min uppgift att göra ris ala malta och glögg.
Så såg det ut.

Carmen och Hanna.
Ägg, prinskorvar, köttbullar och grönkål.
Svärmorsdrömmen Johan.
Kevin hjälpte till.
Nära köket spelades det kort. Alla var med i förberedelserna och väntade med iver, spänning och framför allt hunger på julbordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0